VALMENNUS OLEN

Lappeenranta, Finland

© 2018 - 2020 BY VALMENNUS OLEN

Joogalla hyvää oloa: 3 vinkkiä

March 13, 2018

Joogan aloittaminen on ollut yksi parhaita päätöksiäni - tai paremminkin moni-sarja-multipäätöksiäni. Sillä alku oli varsin töyssyinen. Vaikka tein mitä, yritykseni pitkäjänteiseen harjoitteluun hurautti joka kerralla pöpelikköön, vaikka tiesin ja tunsin niin kehossani kuin mielessäni sen hyödyt lukuisin tavoin.

 

Siitä tulee joustava ja höyhenen keveä olo. Jäsenet järjestyvät paikalleen, liikeradat oikenevat ja kehoni tuntuu siltä, miltä sen oikeasti kuuluu tuntua. Jopa mieleni, joka siihen asti luuli olevansa kofeiinihumalainen superpallo, vaihtoi moodia. Kuulin lempeän hiljaisuuden ja hyvän olon - ne voi oikeasti kuulla...

 

Hyödyt painoivat niin paljon, että aloitin yhä  uudelleen - ja hissun kissun lopetin joka ikinen kerta. Olin jo luovuttaa, kun hoksasin tämän (ja kuten yleensäkin, vastaus on varsin yksinkertainen): 

 

Upota se sinne, missä olet.

 

Olet todennäköisimmin päivän aikana töissä, kotona ja tärkeiden ihmisten kanssa. Joten vie harjoitus sinne! Niin yksinkertaista se on.

 

1) Valitse parhaat liikkeet. Ne joista pidät ja joita voit tehdä paikoissa, joissa vietät päivääsi. Esim. toimistossa. Sopivia liikkeitä on paljon ja kaikissa lajeissa. Kyllä, myös sinun lajissasi. Tee näitä työtehtävien välissä pari minuuttia. Siitä kertyy yllättävän paljon. Samalla saat hengähdystauon. Voit lisäksi mielikuvaharjoitella (aivan täydellinen hetki puuduttavassa kokouksessa, jossa sinulla ei ole annettavaa eikä saatavaa, mutta sinun on oltava paikalla - menee minulla yli ymmärryksen miksi tällaisia enää edes on).

 

2) Laita kotona kaikki valmiiksi. Joogamatto, viltti, tyyny, se korkkipalikka, mitä tarvitsetkaan. Laita ne pinoon, mieluiten näkyvälle paikalle härnäämään. Parhaat paikat ovat a) siellä missä voit tehdä harjoituksen ja b) siinä missä helposti lipsut aikeestasi esim. telkkarin edessä. 

 

3) Tehkää yhdessä. Pyydä niitä, joiden kanssa vietät aikaa, että lähdette tekemään yhdessä. Joogatunnille, omalla porukalla, ja vaikka lisätä jotain hauskaa siihen ympärille. Sen saa vetää myös leikiksi tai terapiapöhinäksi.

 

Tämä soveltuu myös kaikkiin muihin tapoihin, joita haluat noudattaa, sekä lajeihin, jos et ole päässyt vielä kiinni joogan lumoon.

 

 

Siispä hyvää oloa:

 

1) Valitse liikkeet.

2) Laita tarvikkeet valmiiksi ja sijoita strategisesti (esille ja muistuttamaan).

3) Tehkää yhdessä.

 

 

Mitä sinä voit tehdä juuri nyt, saman tien, lisätäksesi kehoosi liikettä - jota se kaipaa todennäköisesti hyvin suuresti? 

 

 

Rakkaudella ja ilolla,

 

Miia

 

 

 

 

Please reload

Featured Posts

Joogalla hyvää oloa: 3 vinkkiä

March 13, 2018

1/1
Please reload

Recent Posts

January 8, 2019

November 10, 2018

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square